UOC.LV

Ieskats Gomo

Šodien tika prezentēta slovāku Fishcow Studio izstrādātā un Daedalic Entertainment izdotā divu dimensiju point & click piedzīvojumu spēle Gomo. Tā ir ar roku zīmēta pasaules izpētīšanas piedzīvojumu spēle, kurā spēlētājs kontrolē galveno varoni Gomo, kurš devies izglābt savu suni Dingo, ko nolaupījuši citplanētieši. Izklausās bērnišķīgi? Nu, spēle diez vai piesaistīs daudz bārdainu geimeru, un tiešām piemērotāka liksies bērniem vai arī nostaļģijas meklētājiem, kas savulaik daudz stundu pavadījuši šāda veida spēlēs.

Daedalic Entertainment pēdējo gadu laikā ir paspējuši iekrāt ievērojamu skaitu - veselus septiņpadsmit - Vācijas spēļu izstrādātāju apbalvojumus, tajā skaitā "Studio of the Year 2009" un "Best Game 2011", kā arī citas. Vieni no izdevniecības zināmākajiem, bet jums visticamāk nezināmajiem darbiem ir Edna & Harvey: The Breakout, Harvey's New Eyes un A New Beginning.

Lai gan spēles preses relīzē tiek solīta spēle ar savu, pavisam savādāku zīmēšanas stilu, man tomēr šķiet, ka ko tādu jau esmu iepriekš redzējis. Varbūt tas tāpēc, ka šādas spēles man personīgi liekas sasodīti vienādas, tikai ar dažiem izņēmumiem.

Arī spēles sižets man jau pirmajās sekundēs atgādināja citu šāda veida spēli - pirms laba laika Humble Bundle pieejamo Samorost 2. Spēles galvenajam varonim citplanētieši nolaupa suni, un tagad mums jādodas to glābt, klikšķinoties cauri neskaitāmiem līmeņiem, ja tos tā varētu saukt, neskatoties uz to, ka tie vairāk ir kā interaktīvi attēli. Tas gan ir pilnīgi subjektīvs viedoklis, jo man vienkārši šī spēle neizraisīja to prieku, ko biju no tās gaidījis.

Solītās komiskās pasaules, neskaitāmo šķēršļu pārvarēšanas vietā mani sagaidīja pusdzīva spēles pasaule ar ļoti retiem interaktīviem objektiem. Gandrīz viss, ko vari aktivizēt, ir nepieciešams, lai progresētu spēlē, un bieži vien šādu objektu vizuālais noformējums neļauj pat nojaust, ka tie varētu būt kaut kādā veidā izmantojami, tādēļ spēle bieži vien pārvēršas par kursora bīdīšanu pār objektiem, līdz parādās aktivizējamiem objektiem atbilstošs kursors.

Pat solītais spēles komiskums man šķita uzspiests un tikai reti lika man patiešām pasmaidīt, piemēram, kad nācās noskūt aitu, lai, pirms tā ar gaisa balonu aizlido, uzzinātu tai uz sāna ietetovēto kodu, kas, kā jau noprotams, nepieciešams spēles progresam.

Vienīgais, kas man spēlē likās labs, ir mūzika. Līdz brīdim, kad es sāku žāvāties ar ātrumu piecas reizes minūtē, un kad gandrīz jau sāku jūtami klanīties. Tieši tik iemidzinoša ir spēles mūzika.

Bet, tad ir viens liels bet. Lielākā daļa augstāk esošā teksta nav svarīga, ņemot vērā, ka spēle ir acīmredzami radīta krieeeetni jaunākiem cilvēkiem. Nu kā viņus tur sauca? Jā, bērniem, tas bija vārds ko es meklēju. Šī spēle noteikti ir paredzēta bērniem, vai arī tiem, kas nu tiešām ar visām četrām vēlas atcerēties agrās jaunības dienās spēlētās, līdz minimumam vienkāršotās pint & click spēles. Domāju, ka kādam mazajam brālim vai māsai šī spēle tiešām varētu patikt ar visu to kustīgo objektu meklēšanu, vārgulīgajiem jokiem un zīmēto pasauli.

Spēle ir pieejama deviņās valodās, no kurām mums tuva būs tikai angļu, jo krievu valodas spēlē nav, par latviešu valodu pat nesapņojot, tomēr tai nevajadzētu būt problēmai, jo bieži vien kārtīgs mūsdienu sākumskolnieks ar visādu Cartoon Network palīdzību angļu valodu ir apguvis labāk nekā savu dzimto.

Savu mazo brāli, māsu vai arī, ja esi vecāka gadagājuma geimeris, savu atvasi varēsi iepriecināt par 7,19 amerikāņu naudiņām, spēli iegādājoties GOG veikalā, vai arī Steam veikalā, kurā gan spēle tiks publicēta apmēram divas stundas pēc šī raksta publicēšanas, un tur spēles cena nebūs augstāka par 7,99 eiropas naudiņām.

Spēles tehniskās prasības? Paskaties uz rakstā redzamajiem attēliem un neuzdod muļķīgus jautājumus. Labi, pierunāji - tavam brāļmāsim pietiks ar ne-aizvēsturisku PC vai Mac sistēmas datoru, kam vēderā viens gigabaits operatīvās atmiņas un ap trīssimts megabaitiem brīvas vietas cietajā diskā.


Komentāri

    Komentēt