UOC.LV

Mushroom 11 apskats

Pēc gandrīz četru gadu ilgas gaidīšanas, Mushroom 11 beidzot ir klāt. Šis, divu precēto pāru veidotais, puzzle hits no izstrādātājiem un izdevējiem Untame ir viena no tām retajām spēlēm, kura pārsteidz ar savu oriģinalitāti. Kurš gan nav sapņojis kontrolēt želejveidīgu sēņu organismu, fonā klausoties fantastisko soundtreku no The Future Sound of London? ''Nacionālo Sēņu Dienu'' (respektīvi, relīzu) izstrādātāji nosvinēja 2015. gada 15.oktobrī, spēlei iznākot uz PC, Mac un Linux operētājsistēmām. Uz šo brīdi ir plāni spēli izdot arī priekš iOS, nākamgad.

Apskata kopiju nodrošināja izstrādātāji Untame.

Mushroom 11 ir diezgan grūti paskaidrot. Mēs esam šis zaļais, sēņ-veidīgais organisms, kas pārvietojas pa pasauli pēc tās apokaliptiskā sabrukuma. Vienīgie izdzīvojušie šajā pēckara scenārijā, ir radiācijai pakļautie organismi kā piemēram zirnekļi, lidojoši kukaiņi un daudzas citas savādas radības. Mushroom 11 nav nekāda veida ''filmiņu,'' (cutscenes) vai kasešu kas mums izklāstītu spēles sižetu. Tā vietā, tas tiek atklāts fona grafikā - ar zīmējumiem uz sienām, afišām, un izpostītām pilsētām. Ideja spēles sižetam izstrādātājiem uzradās no pašreizējā Zemes ekoloģiskā stāvokļa un uzskatiem par cilvēka dabu.

Delete it and it will grow, jeb ''Izdzēs to, un tas augs.'' Sēni kontrolējam izmantojot lodveida ''dzēšgumiju,'' (eraser, kā to sauc spēle) burtiski izdzēšot daļu sēnes, lai tā momentā ataugtu, kustot to uz priekšu (vai arī atpakaļ).

Mūsu sēne var izspraukties ļoti āri cauri ļoti šaurām ejām. Momentos kā šis, kad ēka grimst magmā, tas ir pat ļoti noderīgi. Ir iespējams arī atdalīt nelielu daļu savas sēnes, lai tikt garām pretsvara, un cita tipa puzlēm.

Mushroom 11 ir ļoti daudz sīku organismu ko mēs varam savākt. Tie ir sava veida bonusi, kas dod iniciatīvu sākt spēli no jauna un mēģināt tos visus savākt.

Grafika

Zaļā sēne ir ļoti detalizēta un kārtīgi animēta. Tomēr tieši fona grafika ir tas, kas mani aizrāva. Negabarīta lieluma sēnes, nogruvušās un ar sūnām apaugušās pilsētas, viss ir ļoti skaisti sazīmēts. Dažreiz vienkārši gribās apstāties un to visu aplūkot. Krāsu palete ir diezgan parasta - gandrīz viss liekās pelēks un drūms, tomēr izstrādātāji to izdarīja ar nolūku - lai mēs, spēlētāji, varētu sajust spēles apokaliptisko noskaņu un atšķirt zaļo sēni no fona.

Skaņa, mūzika

Spēli pavada lielisks un neuzbāzīgs soundtreks no mūzikas grupas The Future Sound of London, kas sevī ietver jau esošo grupas trekus, un mūziku izveidotus speciāli priekš Mushroom 11. Ļoti ieteiktu nopirkt spēles oficiālo soundtreku no Steam Store, jo tas tik tiešām ir kaut kas neparasts.

Spēles saturs

Kā jau minēju iepriekš, katrs līmenis ir pildīts ar maziem, dīvainiem radījumiem, kurus varam absorbēt. No sākuma uz viņiem var uzkulties diezgan vienkārši, bet vēlākos līmeņos viņi tiek sabāzti grūti sasniedzamās vietās un kļūst par sava veida par ''gribi vāc, gribi nē.'' Visu spēli vēl neesmu izgājis, jo tuvojoties beigām tā kļūst pat ļoti grūta. Tomēr droši varu teikt, ka Mushroom 11 var viegli pazaudēt no sešām, līdz septiņām stundām. Kad spēle ir pilnībā izieta, var mēģināt veikt ''ātruma reisus,'' jeb speedruns, lai redzētu cik labi tu esi apguvis želejveidīgās sēnes trikus.

Secinājums, kas nepatika

Mushroom 11 ir kaut kas ļoti īpašs, un tiešām oriģināls. Veidojot šo apskatu es nesastapos ne ar vienu bagu, spēle gāja patīkamā 60fps, un neviens līmenis nelikās negodīgs. Laikam vienīgā problēma ar ko es sastapos, ir spēles 5. nodaļa, kad grūtības līmenis ļoti strauji paaugstinājās, tomēr Untame jau sāk laist laukā lāpījumus, kas to drīz vien mainīs.

10/10
Rets un patīkams pārsteigums. Ieteiktu vispirms noskatīties pāris gameplay video, jo šāda tipa spēle ne visiem ies pie sirds.


Komentāri

    Komentēt